Johnson Tsang’ın Esneklik ve Parçalanmışlık Serisi: Lucid Dreams

Dilan Salkaya Hakkında

1994 yılında İstanbul'da doğdu. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema Bölümü'nde lisansını tamamladıktan sonra İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde yeni medya ve çocuk alanında yüksek lisansına devam etti. Fil'm Hafızası, Sinema Terspektif, Berfin Bahar, Hayal Perdesi gibi farklı basılı ve online mecralarda sinema üzerine yazıları yayınlandı. Cineritüel'de sinema üzerine yazmaya devam ederken, Mayıs 2019'dan bu yana Arter'in Öğrenme Programı'nı oluşturan ekiple birlikte çalışıyor.

Hong Konglu sanatçı Johnson Tsang’ın seramik üzerindeki hâkimiyetinden doğan heykelleri, çoklu kişiliklere sahip, deforme olmuş ancak bir o kadar da gerçek yüzleri barındırıyor. Kore Gyeonggi Uluslararası Seramik Bienali ve 2012 Tayvan Uluslararası Seramik Bienali’nde ödül alan sanatçı, ‘Lucid Dreams’ adlı serisiyle tek bir yüzeye onlarca formu sığdırarak, anlık mimikleri ve duygu hâllerini sabitliyor. Esnekliğin yanı sıra parçalanmışlık hissini de seramiğe ustaca yansıtan Tsang, soyutu ve gerçekliği tek bir düzlemde harmanlıyor. Farklı yüzlere odaklandığı Lucid Dreams serisi, sanatçının en sosyal, en güçlü bağ kurabileceğiniz çalışmalarından.

‘A Touch of Smile’
‘Quarantine’
‘Re-mind’
‘The Backup’
‘The Breakup’
‘The Comfort’
Open Mind I
Open Mind II
Open Mind III
Open Mind IV
Open Mind VII

 

Lucid Dream II – 5
Lucid Dream II – 8
Lucid Dream II – 9
  •  
  •  
  •  

Bir cevap yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.