Tiyatronun Kalıplarına Sığmayan Bir Performans: Fısıltı ve Önemli Bir Gün

Bir süredir yazarlığın sakin, derin sularında gezinen Burcu Seçmeer, pandemi öncesinde sahnelere geri dönmüştü. Nisan 2020’de İstanbul Cep Sahne’de sergilediği öykü performansı Fısıltı ve Önemli Bir Gün yılın en özel oyunlarından birisi. Bilkent Üniversitesi’nde tiyatro eğitimi aldıktan sonra Los Angeles’ta oyunculuk eğitimini ve çalışmalarını sürdüren Burcu Seçmeer, Bahçeşehir Üniversitesi’ndeki yüksek lisansı esnasında Mehmet Ergen’le tanışır […]

Camera Obscura’dan Skopofiliye Dikizleme Kültürü

Haber bültenlerinden, yorumlardan, sahte ölüm ilanlarından soyutlanmaya çalışırken ve hazır ölümü görüp evde kalmaya razı olmuşken dikizleme kültürü üzerine yüzeyden derine doğru bir yolculuğa çıkmayı öneriyorum. “(…)Şüphesiz Allah, yaptıklarınızı görendir.” Sıkılıp umut ederek, arada bir ateşimizi yoklayıp öksürmemeyi umarak ve artık umut etmekten de sıkılarak geçirdiğimiz günlerde, ekran başında gördüğümüz sayıların değişmesi dışında değişen pek […]

Ikea Yol Ver: Dünya bir Mağaza Değildir

Son zamanlarda üzerine bastığım her adımın altından tarihsel sürecin kalıntıları fırlıyor. Normal mi? Sinema, makale, reklâmlar, şarkılar, teknoloji marketin kaçırılmaması gereken fırsatlar dünyası ve son yaptığım başarısız iş görüşmesi de dahil. Üzerine düşünmeye çalıştığım ve düşünemediğim ne varsa aynı taşa çarpıyorum. İşin kötüsü bir yerim kanamıyor ve acı dahi hissetmiyorum.

Ayn Rand ve Bencilliğin Erdemi: Neden Bencil Olmalıyız?

Asıl adı Alissa Zinovievna Rosenbaum olan Ayn Rand, 1905’te St. Petersburg’da doğan, eserlerini kendi oluşturduğu “Objektivizm” felsefesine tâbi yazan bireyci bir filozoftur. Çocukluğundan beri yazmaya meraklı olan Rand, yirmi bir yaşına geldiğinde Amerika’ya gider, eserlerinde sıkça atıfta bulunduğu Kolektivizmin bir örneğini teşkil eden, tüm “ben”lerin tek bir “biz” içerisinde eritildiğini düşündüğü Rusya’ya bir daha dönmez. […]