Darius Van Arman ve Secretly: Daha İyi Müzik İçin Yer Açmak

Serhat Erman Hakkında

İstanbul doğumlu müzisyen ve söz yazarıdır. The Revolters müzik grubunun vokal/gitarı olarak müzik kariyerini sürdürmekle beraber, bağımsız plak firması Personal Space Records’un da kurucusudur. Yerli-yabancı basılı ve dijital birçok mecrada röportaj ve söyleşileri bulunmaktadır. Erken yaşlarda yolu tiyatrodan geçmiş olup çok sayıda oyunda yer almıştır.

University of Virginia’da matematik eğitimi aldığı sırada diğer bir yandan engelli yaşlılara saatlik bakım hizmeti veren Darius Van Arman’ın aklından bir plak şirketi kurma fikri hiç çıkmıyordu. Yine bakımını yaptığı bir hastasının evinde günlerden bir gün kar fırtınası sebebiyle iki gün mahsur kalması, kendisine 1.000 dolarlık bir çek kazanmasını sağlayıp ona hem okulunu hem de işini bırakıp elindeki bu parayla Secretly’i kurmasına cesaret verdi. Bu radikal girişim, bir dönem kendi halinde bir ev stüdyosunda şarkılarını kaydetmekte olan Kanadalı müzisyen Bon Iver’e Grammy kazandırmaya kadar uzanacak bir başarı hikâyesine büründü. Bugün, üç plak firmasını tek çatı altında toplayan Secretly Group dünyanın en başarılı plak şirketlerinden biri haline gelmiştir.

1996’da ev arkadaşının grubu olan “The Curious Digit”in ilk albümünü üstlendikten sonra bu grubun İngiltere’de Melody Maker’dan büyük övgü alması ve çok iyi giden albüm satışları Darius’u daha iyisini yapabileceğine ikna etti.

1999’a kadar her şeyi tek başına yürüten Darius, Chris Swanson’la tanışarak ikinci girişimi Jagjaguwar’ı kurdu ve yine akabindeki birkaç sene içinde “Dead Oceans” ile şimdiki Secretly Group’un üçüncü atlısı olarak Kevin Morby’den ANOHNI’ye, The War on Drugs’tan Bon Iver’e ulaşan çok başarılı bir roster’a -bugün dâhil- ev sahipliği yapmaya başladı.

jagjaguwar music
Bon Iver

Daha İyi Müzik İçin Yer Açmak

A&R bütçelerine astronomik rakamlar ayıran büyük plak şirketleriyle nicel ve nitel olarak yarışabilecek bir müzikal vizyona sahip Darius Van Arman’ın, ailesine yeni isimler katarken dikkat ettiği tek şey günümüzdeki plak şirketlerinin kendisine sorduğu “Bu sanatçı bana ne kadar kazandırır?“ sorusunun aksine “Daha iyi müzik için nasıl yer açabilirim?“in cevabını aramak.

Anthony and the Johnsons’ın Mercury Ödülü’nü alması ve bazı sanatçılarını “ticari” kaygılarla daha büyük plak şirketlerine kaptırması, onun ailesi olarak gördüğü sanatçılarla arasındaki arkadaşlık ilişkisini asla bozmadı ve bu sanatçıların B-Side’larını ve yayınlanmamış kataloglarını hiçbir kaygı gütmeden yayınlamayı sürdürüyor.

Napster sonrası müzikte dijital devrimi çok iyi takip edip analiz ederek fiziksel baskıya verdiği önemi yıldan yıla ikinci plana atan Darius Van Arman, bağımsız plak şirketlerinin rekabet gücünü düzenlemek için Merlin’e önderlik etmiş ve endüstrinin sadece kreatif tarafıyla değil “business” kısmındakilerin de saygıyla andığı bir müzik insanı haline gelmiştir. Van Arman, bugün müzik kulağı güçlü, bağlantıları kuvvetli bir yetenek avcısından daha çok bir müzik vizyoneri olarak dünyada daha iyi müziğe yer açmak adına misyonuna devam ediyor. http://secretlygroup.com/

Bir cevap yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.