Ressam Beşir Bayar ile Söyleşi: “Her Dönem Kendi Sanat Dilini Oluşturur”

Beşir Bayar resimlerinde kentin ve kurgusal mekânların katmanlarını, göç teması ve bellek odağında işliyor. Sanatçı ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Resimlerinizde kentten, toplumsal yaşamdan ve insanlardan izlenimler bulmak mümkün. Kendinizi bir gözlemci olarak değerlendirir misiniz? Sanat üretiminin en önemli kaynaklardan biri de gözlem yapmaktır. Elbette gözlem olmadan ya da toplumsal yaşamdan soyutlanarak sanatın üretilemeyeceğine inanıyorum. […]

Kısa Film Önerisi: Karganın Aşınan Gagası (2019)

Genç yönetmen Ömer Ferhat Özmen, Marmara Üniversitesi GSF Film Tasarımı Bölümünde ikinci sınıf öğrencisiyken TÜRSAK Vakfı tarafından düzenlenen 13. Geleceğin Sineması Senaryo Yarışmasında Beyoğlu Sineması projesiyle en iyi senaryo ödülünü almış, sinema serüveni başlamıştı. Ulusal ve uluslararası festivallerde sayısız ödül alan Beyoğlu Sineması (2016) bir çocuk işçi filmiydi. Özmen’in ikinci kısa metrajlı filmi Karganın Aşınan […]

Captain Fantastic (2016): Nike, Bir Zafer Tanrıçası Mıdır?

Amerika’nın en büyük belası obezite ülkedeki herkesi esir almışken, her şeyin bir otobüsün içine sığabilecek kadar basit, tüm insanlığın kucaklayamayacağı kadarsa özgür ve zengin olduğu bir hayata nasıl bakardınız? Peki bir penisin, bir vajinanın içinde ne aradığının çocuklarla açıkça konuşulduğu, eğitim sisteminin, duvarların ve medeniyetin gerekli görülmediği, gün içinde çocukların hayvan avlayıp dövüş tekniklerini, bıçak […]

Sütten Kesilmek: Zula’nın İkinci Oyunu Üzerine Söyleşi

Zula, Semaver Kumpanya, Şişli Belediyesi ve Nazım Hikmet Kültür Merkezi prova mekânı desteği ve Hiç Bar’ın yapım sponsorluğu ile ikinci oyununa hazırlanıyor. Sütten Kesilmek, erkekliğin suç hâllerini, insanlık ihlallerini, alegorik, hem sert hem çocuksu bir tarafla inceliyor. Oyun Aziz Er’in Nadja-Andre Breton Olmak ile başlattığı “erkeklik” üçlemesinin ikinci ayağı. İlk oyunda solo performansıyla gördüğümüz Furkan […]

Eva Hesse’nin Minimalist Yerleştirmesini Nasıl Okuyabiliriz?

Eva Hesse’nin “Contingent” başlıklı, 1969 tarihli yerleştirmesi, fiberglass, reçine, tülbent, polyester gibi aslında hepimizin gündelik hayatta temas ettiği materyallerden oluşuyor. “Contingent” kelime anlamı itibariyle “umulmadık olay” ve “birlik” şeklinde iki anlamı birden karşılıyor. Materyaller “umulmadık” şekilde bir araya geliyor ve bir “birlik”e varıyorlar. Eva Hesse (1936-1970), Alman asıllı bir Amerikan sanatçıydı ve 1960’ların New York’unda […]

Kader Postası’nın (2019) Yönetmenleri ile Söyleşi: “Siz İyi Asiste Edersiniz, Erkek Asistanlar Yönetmen Doğarlar”

Elif Akarsu Polat ve Çiğdem Bozali’nin ilk uzun metrajlı filmleri Kader Postası (2019), 38. İstanbul Film Festivali’nde Seyfi Teoman İlk Film Ödülü adayıydı. Film, küçük bir kasabada yaşayan Zeynep’in büyüme hikâyesine ve kadın olma mücadelesine odaklanıyor. Filmin, on beş yıldır dizi, reklam, film sektörünün içinde olan yönetmenleri ile sette kadın olmaya, kamera arkası çalışma alanında […]