Ressam Beşir Bayar ile Söyleşi: “Her Dönem Kendi Sanat Dilini Oluşturur”

Beşir Bayar resimlerinde kentin ve kurgusal mekânların katmanlarını, göç teması ve bellek odağında işliyor. Sanatçı ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. Resimlerinizde kentten, toplumsal yaşamdan ve insanlardan izlenimler bulmak mümkün. Kendinizi bir gözlemci olarak değerlendirir misiniz? Sanat üretiminin en önemli kaynaklardan biri de gözlem yapmaktır. Elbette gözlem olmadan ya da toplumsal yaşamdan soyutlanarak sanatın üretilemeyeceğine inanıyorum. […]

Hikmet-i Hukuktan Yapay Zekâya

Makalenin orijinal künyesi “Vahdet İşsevenler, “Hikmet-i Hukuk’tan Yapay Zekaya”, Phronesis, ed. Yasemin Işıktaç, Sümer Kitabevi, 2018” olup, yayıncının izni ile web üzerinden yayına açılmıştır. Orijinal metinle bir farkı olmayıp, sehven eksik kalan kaynakça düzeltilmiştir. “Vahşetten insanca hayata giden evrensel bir tarih yoktur, ama sapandan megaton bombaya ulaşan bir tarihin olduğu söylenebilir.”  “Araç sürücüsünü üstünden atmış, […]

Camera Obscura’dan Skopofiliye Dikizleme Kültürü

Haber bültenlerinden, yorumlardan, sahte ölüm ilanlarından soyutlanmaya çalışırken ve hazır ölümü görüp evde kalmaya razı olmuşken dikizleme kültürü üzerine yüzeyden derine doğru bir yolculuğa çıkmayı öneriyorum. “(…)Şüphesiz Allah, yaptıklarınızı görendir.” Sıkılıp umut ederek, arada bir ateşimizi yoklayıp öksürmemeyi umarak ve artık umut etmekten de sıkılarak geçirdiğimiz günlerde, ekran başında gördüğümüz sayıların değişmesi dışında değişen pek […]

Kısa Film Önerisi: Karganın Aşınan Gagası (2019)

Genç yönetmen Ömer Ferhat Özmen, Marmara Üniversitesi GSF Film Tasarımı Bölümünde ikinci sınıf öğrencisiyken TÜRSAK Vakfı tarafından düzenlenen 13. Geleceğin Sineması Senaryo Yarışmasında Beyoğlu Sineması projesiyle en iyi senaryo ödülünü almış, sinema serüveni başlamıştı. Ulusal ve uluslararası festivallerde sayısız ödül alan Beyoğlu Sineması (2016) bir çocuk işçi filmiydi. Özmen’in ikinci kısa metrajlı filmi Karganın Aşınan […]