Roma (2018): Seni Çok Seviyoruz Cleo

Alfonso Cuarón’un Altın Aslan ödüllü son filmi Roma (2018), izleyici ve eleştirmenler arasında fikir ayrılıkları yarattı; bir tarafta filmi başyapıt ilan edenler, diğer tarafta filmi başyapıt ilan edenleri başyapıt görmemişlikle eleştirenler. Film hakkında beklentiyi büyüten yorumların izleyicinin izleme pratiğini etkilemesi kaçınılmaz. Ancak beklediğinden fazlasını bulanlar için Roma, sinematografisi, yönetmenliği ve devinim hâlindeki kamerasıyla hayatın içinde […]

4. İstanbul Tasarım Bienali Beyoğlu Rotası: Yaşam Boyu Öğrenme

4. İstanbul Tasarım Bienali 22 Eylül’de kapılarını açtı ve 4 Kasım’a kadar ücretsiz olarak ziyaret edilebilecek. “Okullar Okulu” temasıyla “yaşam boyu öğrenme”nin altını eşeleyen bienalin Beyoğlu ve Karaköy olmak üzere iki ayrı rotası var. Beyoğlu rotasında karşımıza çıkan okullarda, okulu ve öğrenmeyi zihnimizde baştan tasarlıyoruz. Bozum Okulu Bienalin Beyoğlu rotasında yer alan Akbank Sanat, Bozum […]

22. İstanbul Tiyatro Festivali ve Kaçırmamanız Gerekenler

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından 17 Kasım-4 Aralık tarihleri arasında düzenlenecek olan 22. İstanbul Tiyatro Festivali biletleri 15 Eylül’den itibaren satışta. İstanbul’un iki yakasına uzanacak olan festivalde yirmi bir farkı mekânda gösterimler ve yan etkinlikler düzenlenecek. Komik Tiyatro, Varoluş, PSS PSS, Amor, Fourfold, Hamlet I Collage, Beyaz Üzerine Beyaz, Gece Sempozyumu, Alarme ve Yu […]

Kimlik, Coğrafyalar, Efsaneler ve Bir Kadın: Sanatçı Mehtap Baydu

Heykel, performans, fotoğraf gibi disiplinlerde üretim yapan sanatçı Mehtap Baydu, çalışmalarında toplumsal cinsiyet, gündelik hayatın kültürel kodları, hacim, kimlik, kültürler arasılık, mesafe unsurlarını ve kadınları öne çıkarıyor. Anadolu efsanelerini, geleneksel yiyecekleri, sözlü kültür öğelerini performanslarına taşıyan ve bunları dünyanın farklı coğrafyalarına yanında götüren Baydu, izleyicisine doğduğu topraklardan sesleniyor. Bu kısa yazı, sanatçının performanslarına ve onları […]

Arayış, Benciliyet, Özgürlük Sanrısı: Jean-Luc Godard’ın Karakterleri

Umutsuzluğun zaferiyle sonuçlanan À bout de souffle’dan (1960) mı, Alphaville’in (1965) huzursuz ve ürpertici dünyasında yaşayan hayat mahkûmu kadınlardan mı, Yeni Dalga’nın etkileriyle sıra dışı bir burjuvazi eleştirisine dönüşen Week End’in (1967) fovist renklerinden mi başlasam; yoksa Vivre sa vie’de (1967) olduğu gibi kendini beklenmedik bir ömrün ortasında bulmanın dehşetinden mi dem vursam bilemiyorum. Pierrot […]

Can Aytekin’in Boş Ev Sergisi: Ev, Yalnızca Yaşadığımız Yer Midir?

Küratörlüğünü Eda Berkmen’in üstlendiği Can Aytekin’in Boş Ev sergisi, 15 Temmuz 2018 tarihine kadar Arter’de ziyaretçilerini bekliyor. Ev dediğimiz nedir? Kâğıt üzerindeki taslaktan dört duvara dönüşene dek hangi aşamalardan geçer? Hafızamızda nasıl yer edinir? Sanatçı Can Aytekin, soyut kavramlardan yola çıkıp geçmişe ait unsurları bugünde sabitlerken benzeri soruların peşine düşüyor. Özetle, bir evin var olma […]