Kimlik Arayışı ve Ait Olmak: 37. İstanbul Film Festivali (Bölüm 2)

Geçtiğimiz Nisan ayında düzenlenen 37. İstanbul Film Festivali’nde izlediğim, karakterleri kimlik arayışı, ait olmak ve kök salmak temalarıyla şekillenen filmleri listelemeye devam ediyorum. Disobedience (yön: Sebastián Lelio, 2017) Bir önceki filmi Una Major Fantástica (2017) ile Oscar da alan Sebastián Lelio’nun ilk İngilizce çalışması olan Disobedience, yaşadığı aşırı muhafazakâr Yahudi cemaatinde sıkışıp kalmış iki kadının […]

Kimlik Arayışı ve Ait Olmak: 37. İstanbul Film Festivali (Bölüm 1)

Kimlik arayışı, bireyin ilk bilinçlenmesinden ölümüne kadar devam eden bir süreçtir. İnsan kendisini, çevresini ve hayatını sorgulayarak yaşamak, yaşamaya devam etmek için bir neden bulmaya çalışır. Ya da en azından bilinçli bir birey, kişisel gelişimi için kendisini ve çevresini irdeleyerek daha iyiyi, daha doğrusunu arar. Bu arayışın öncelikle kendisinden geçtiğini bilerek fiziki ve ruhsal açıdan […]

37. İstanbul Film Festivali İzlenimleri – Geç Kalınmışlığın Hüzünlü Komedisi: Longing (2017)

37. İstanbul Film Festivali’nin Dünya Festivalleri seçkisinde yer alan Longing (Hasret, 2017), İsrailli yönetmen Savi Gabizon’un on dört yıl aradan sonra senaryosunu yazıp yönetmenliğini yaptığı ilk film. Gabizon’un “aile kurumunu ele alan son derece hüzünlü bir komedi filmi” olarak tanımladığı Hasret, özellikle senaryo anlamında ilham verici bir film olarak değerlendirebilir. Film, Tel Aviv’de fabrikatör olan […]

Yönetmen Kadın Sette Nasıl Var Olur?: Onun Filmi (2018) Üzerine Söyleşi

Şüphesiz hiçbir yönetmen için sıfırdan bir film ortaya çıkarabilmek kolay iş değil. Peki ya ilk filmini çekmek? Ya da erkek egemen bir sektör içerisinde kadın yönetmen olarak var olabilmek? İşte Su Baloğlu ve Merve Bozcu sinema kariyerlerinin bu başlangıç adımında, hem alanının önemli 14 ismi ile konuşarak hem de kendi yönetmenlik hikâyelerini bize yansıtarak tam […]